Aktualności
Nasze platformy edukacyjne
Najbliższe wydarzenia
-
Bilety
15.11 Saturday
12:00
SZTUKA W KADRZE. JA W FILMIE 7+
Za pomocą eksperymentów z naszymi portretami stworzymy rozmaite charaktery, które mogłyby być bohaterami filmowymi. Szczegóły fotografii będą niewidoczne gołym okiem, a jedynie po podświetleniu. Zastanowimy się jakie cechy mogą mieć bohaterki i bohaterowie filmowi i co pomaga je wyrazić. Warsztat poprowadzi Anna Szary – historyczka sztuki, edukatorka, kuratorka wystaw, autorka tekstów o sztuce.
-
Rejestracja
18.11 Tuesday
18:00
Webinar dla nauczycieli: „Niezbędnik filmowy: Andrzej Wajda” w praktyce szkolnej
Podczas spotkania Anna Równy, metodyczka edukacji filmowej, opowie o założeniach publikacji, jej potencjale i możliwościach, jakie twórczość Wajdy stwarza w pracy nauczyciela. Dowiemy się, jak wykorzystać film na lekcjach języka polskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie, edukacji obywatelskiej, etyce i godzinie wychowawczej, aby rozwijać u młodzieży krytyczne myślenie, współpracę i świadomość obywatelską. Odkryjemy, jak kino inspiruje do rozmów o wolności, solidarności i odpowiedzialności – wartościach, które pozostają aktualne w edukacji i życiu społecznym. Uczestnicy webinarium otrzymają zaświadczenie o udziale wydane przez Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy. Wydarzenie online, obowiązuje rejestracja.
-
Bilety
20.11 Thursday
10:00
CKF i Kino Luna | pokazy szkolne LET’S DOC: „Jałowa ziemia”, reż. Fernanda Pessoa (13+)
Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy oraz kino Luna zapraszają nauczycieli i nauczycielki wraz z uczniami na wyjątkowe pokazy filmowe. To specjalna odsłona festiwalu LET’S DOC – jedynego w Polsce wydarzenia poświęconego dokumentom dla młodych widzów w wieku 10–18 lat. Pokażemy trzy tytuły dla grup wiekowych 10+ i 14+. Wybraliśmy filmy, które cieszą się uznaniem publiczności i mają duży potencjał edukacyjny. 20 listopada o godz. 10:00 zapraszamy klasy ze szkół ponadpodstawowych na pokaz filmu „Jałowa ziemia” (13+, reż. Fernanda Pessoa). To historia nastoletniej Fernandy z Sao Paolo, która jak większość młodych osób wychowała się obserwując hollywoodzką wizję szkoły i dorastania, gdzie każdy ma równe szanse na sukces. Chcąc urzeczywistnić ten sen, wyjeżdża na wymianę do Mesy w Arizonie. Okazuje się, że Mesa jest najbardziej konserwatywnym miastem w USA. 15-latka niespodziewanie budzi się w miejscu, gdzie jej pochodzenie oznacza niebezpieczeństwo i zgorszenie. Tematy poruszane w filmie: Stany Zjednoczone, emigracja, rasizm, konserwatyzm, szkoła. W zajęciach można wziąć udział w ramach programu Kulturalna Szkoła na Mazowszu. Wtedy jeden bilet kosztuje jedynie 1 zł. Aby to zrobić, prosimy o rezerwację pokazu online i postępowanie zgodnie z informacją zamieszczoną w formularzu zgłoszeniowym. UWAGA: pamiętaj, aby wysłać skan podpisanego formularza i potwierdzenia przelewu na adres edukacja.luna@mik.waw.pl a oryginały zabrać do kina!
-
Rejestracja
20.11 Thursday
19:00
Kryminalne czwartki | pokaz filmu „Holy Spider”, reż. Ali Abbasi
CKF zaprasza na wyjątkowy cykl filmowy „Kryminalne czwartki”. Każde spotkanie to projekcja filmu połączona z prelekcją Urszuli Cur – profilerki policyjnej i ekspertki w dziedzinie psychologii śledczej, która odsłoni kulisy analizy psychologicznej i pokaże, jak bardzo filmowe wizje śledztwa różnią się od realiów codziennej pracy dochodzeniowej. 20 listopada o godz. 19:00 publiczność obejrzy film „Holy Spider”. Ali Abbasi, reżyser o irańskich korzeniach, tworzy przejmujący thriller oparty na faktach. W centrum historii znajduje się dziennikarka śledcza, która tropi seryjnego mordercę kobiet z irańskiego miasta Meszhed – mężczyznę przekonanego, że działa w imię Boga. Cykl współfinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej. Wstęp wolny, obowiązuje rejestracja.
-
Bilety
22.11 Saturday
12:00
AfryKamera w CKF: pokaz animacji „Hadu” i warsztaty rodzinne
Zapraszamy dzieci wraz z rodzicami, dziadkami i opiekunami na wyjątkowe warsztaty papercraft. Inspiracją do nich stanie się pokaz krótkometrażowej animacji pt. „Hadu” w reż. Damiloli Solesi, który odbywa się w ramach 20. Festiwalu Filmów Afrykańskich AfryKamera. Podczas warsztatów inspirowanych „Hadu” połączymy doświadczenie opiekunów z kreatywnością podopiecznych. Pokażemy uczestnikom i uczestniczkom, w jaki sposób – zgodnie z ideą upcyklingu – przekształcić makulaturę w wyjątkowe dekoracyjne misy. Warsztat poprowadzi Aimable Mugabo – artysta multidyscyplinarny z Ruandy, który obecnie mieszka i tworzy w Polsce. Specjalizuje się w różnych technikach artystycznych, w tym malarstwie oraz rękodziele z papieru. W swojej twórczości łączy wyobraźnię z pasją do tworzenia oraz silną więź z naturą i otaczającym go środowiskiem. Wykorzystując materiały z recyklingu, takie jak gazety, łączy je z nowoczesnymi technikami projektowania, aby tworzyć unikalne, ręcznie wykonane wyroby. Uwaga: Wydarzenie odbędzie się w języku angielskim z tłumaczeniem na język polski.
-
Rejestracja
24.11 Monday
17:00
„KRÓTKO I NA TEMAT. Jak wykorzystać film do rozmowy z dziećmi”. Warsztat dla rodziców pt. „Jak wspierać innych nie tracąc siebie”
Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy we współpracy z Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń, organizuje kolejny warsztat dla rodziców z cyklu „KRÓTKO I NA TEMAT. Jak wykorzystać film do rozmowy z dziećmi”. Warsztat „Jak wspierać innych, nie tracąc siebie”, który poprowadzi Anna Kozioł – psycholożka, edukatorka i trenerka, będzie inspirowany filmem „Zły Enzo”, dostępnym w serwisie FilmNest.pl. To poruszająca historia trzynastoletniego chłopca, który zmagając się z trudnymi emocjami po rozwodzie rodziców, uczy się na nowo budować relacje – z pomocą terapeutki i niezwykłej więzi ze zwierzęciem. Film stanie się punktem wyjścia do refleksji nad wyzwaniami, jakie niesie praca z dziećmi i młodzieżą, szczególnie z trudnościami emocjonalnymi i rozwojowymi. W trakcie spotkania przyjrzymy się sygnałom mogącym świadczyć o problemach takich jak ADHD, spektrum autyzmu czy mutyzm wybiórczy, a także omówimy, jak je rozpoznawać i na co zwracać uwagę w codziennej pracy nauczyciela. Uczestnicy poznają strategie wspierające zarówno dziecko, jak i siebie samych, by budować relacje oparte na zaufaniu i zrozumieniu – bez przekraczania własnych granic i bez utraty siebie.



























