Do Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy - Studia U20 (Aleje Ujazdowskie 20) zapraszamy na debatę poświęconą roli i znaczeniu menedżerów kultury. Porozmawiamy m.in. o wyzwaniach i perspektywach, które przed nimi stoją. Zapis wideo debaty będzie umieszczony na platformie VOD Warszawa.
Wszystkie wydarzenia w Centrum Kultury Filmowej są bezpłatne po zarezerwowaniu wejściówki.
Wyobraź sobie, że lubisz to, co robisz, a w pracy z pasją rozwijasz swoje umiejętności. Wyobraź sobie szefową lub szefa, do którego gabinetu bez lęku wchodzisz po pomoc. Jest dla ciebie, widzi cię i wspiera, dzieli się odpowiedzialnością i sprawczością. Ufa Twoim kompetencjom i talentowi, toruje Ci drogę do realizacji zadań, które sobie stawiacie. Brzmi nieznajomo? No właśnie. Czy nowe modele przywództwa w sektorze kultury są możliwe? Czym jest „servant leadership”? Czy można zarządzać bez terroru, rywalizacji i nieufności? Jakie są tego efekty?
Od 15 lat praktykuje stosowanie nowoczesnych form edukacji, takich jak: coaching, doradztwo zawodowe, kompas kariery, badanie profili oraz stylów zachowań (Disc). Wspiera organizacje i liderów społecznych oraz środowiska twórcze. Wierzy, że ludzie i systemy organizacji mogą opierać się na głębokich wartościach, czyniąc ludzi silnymi. Stosuje komunikację empatyczną NVC (Porozumienie bez przemocy).
W trakcie swojej drogi zawodowej odpowiadała za dystrybucję, rozwój sieci kontrahentów i pozyskiwanie nowych rynków w Europie, Azji i USA. Zarządzała biznesowymi zespołami sprzedażowymi przez 9 lat. Równocześnie prowadziła grupy i zespoły w organizacjach społecznych. Wspiera środowiska artystyczne poprzez autorski program „Artist ID”, którego celem jest rozwój osobisty twórców. Uczestniczyła i współprowadziła programy wolontariackie w USA dla Martin Flack Consulting. Jest zaangażowaną liderką społeczną, dla której ważne jest wsparcie potencjału ludzi i organizacji.
Fot. Karol Grygoruk
Pedagożka teatru. Od 1996 roku związana z TR Warszawa, w którym prowadziła Zespół Edukacji inicjując szereg projektów z zakresu pedagogiki teatru oraz działała na rzecz dostępności kultury. Po roku pracy w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego, jako kierowniczka Działu Pedagogiki Teatru, 1 września 2023 powróciła do TR Warszawa w nowej - dyrektorskiej - roli. Członkini Stowarzyszenia Pedagogów Teatru. Absolwentka Wydziału Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej w Warszawie, Podyplomowych Studiów dla Menadżerów Kultury na Wydziale Zarządzania UW, doktorantka w IS PAN, wykładowczyni na Wydziale Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej w Warszawie. Laureatka nagrody im. Haliny Machulskiej 2021.
Dyrektorka Mazowieckiego Instytutu Kultury. Jest absolwentką Kulturoznawstwa, podyplomowych studiów Menedżer Kultury oraz w zakresie Public Relations. Od zakończenia studiów związana była z warszawskim samorządem. W latach 2015–2019 pracowała jako naczelnik Wydziału Kultury i Promocji w Dzielnicy Bielany. W tym okresie odpowiedzialna była m.in. za stworzenie kompleksowej wizji Planu Rozwoju Kultury dla Dzielnicy Bielany. Współtworzyła pierwszą Bielańską Galę Kultury, której założeniem było docenienie środowiska działającego na rzecz rozwoju kultury w dzielnicy, oraz mapę działań kulturalnych na Bielanach.
We wrześniu 2020 roku została powołana przez Zarząd Województwa Mazowieckiego na stanowisko dyrektorki Mazowieckiego Instytutu Kultury. Od początku pracy w MIK-u podkreśla jego wyjątkową rolę jako instytucji badawczej oraz wspierającej kadry kultury z Warszawy i Mazowsza. Powołała i skoordynowała powstanie nowego miejsca w strukturze MIK: Czytelni Słów i Dźwięków – Elektra, zaprojektowała interdyscyplinarny Festiwal Persona, poświęcony twórczości artystek oraz powołała Zielony Patrol, który wspiera Dyrekcję w zmianie MIK w ekologiczną instytucję kultury. W swojej pracy stawia na rozwój pracowników, sieciowanie i poszerzanie horyzontów współpracy instytucji o nowe obszary. Prywatnie interesuje się historią kina.
Zajmuje się redakcją merytoryczną i opracowywaniem tekstów. Pisze, m.in. reportaże i wywiady oraz jako copywriterka – teksty użytkowe. Przez wiele lat pracowała w branży filmowej i produkcji, w tym także czytała i opiniowała projekty filmowe oraz pisała teksty branżowe. Publikowała m.in. w „Wysokie Obcasy Extra”, „Pleografie”, „FilmPro”, książce „Światła wielkiego miasta”, w weekend.gazeta.pl i oko.press.
Wydarzenie SOUNDS OF SILENTS. Warszawskie Dni Filmu Niemego jest współfinansowane przez miasto stołeczne Warszawę i Fundację Współpracy Polsko-Niemieckiej (Stiftung für deutsch-polnische Zusammenarbeit).