Wielkość A A A
Kontrast A A

Aktualności

zobacz więcej
zobacz więcej
zobacz więcej
KLUB FILMOWY POZA KADREM
10-10-2022 19:00
|

 

Na początek szybki rachunek sumienia – kto z Was zostaje w kinie do końca napisów? Odpowiedź na razie zachowajcie dla siebie, a my w cyklu „Poza Kadrem” pokażemy, że warto, a wręcz – wypada. Każde dzieło filmowe to efekt wysiłku nie tylko twórczego, ale i zbiorowego. 

– mówi Katarzyna Borowiecka, autorka cyklu i prowadząca spotkania.

Jaka magia jest możliwa tylko na zdjęciach próbnych? Czy charakteryzacja do filmu czarno-białego jest taka sama jak do koloru? Jak daleko trzeba szukać kostiumów do filmu historycznego? Czy w każdym filmie są efekty komputerowe? Czy scenarzysta rozpoznaje swój scenariusz w gotowym filmie? O wszystkim, co na planie odbywa się poza kadrem, o różnych aspektach i różnych etapach pracy nad filmem porozmawiamy tej jesieni z naszymi gośćmi (m.in. Paulina Krajnik – reżyserka obsady filmu „Najmro. Kocha. kradnie, szanuje” i Marcin Ciastoń – autor scenariusza do filmu „Hiacynt”). A oni podzielą się z nami wspomnieniami z najróżniejszych planów filmowych.

HARMONOGRAM spotkań w Alejach Ujazdowskich 20:

 

10.10.2022 - O reżyserii obsady / wstęp wolny / godz.19:00

Zdarza Wam się po obejrzeniu filmu stwierdzić, że aktor czy aktorka urodzili się, by zagrać TĘ rolę? Ale wcześniej ktoś musiał to w nich zauważyć… To ich wprawne oko musi dostrzec konkretną postać w tej jednej osobie spośród wszystkich pojawiających się na zdjęciach próbnych. Tam - w dialogu i czasem improwizacji - powstają pierwsze zalążki postaci. Jak się je przeprowadza casting? Na czym polega wciąż nie doceniana branżowymi nagrodami praca reżyserów i reżyserek obsady?
O tym opowie reżyserka obsady takich filmów jak: „Najmro. Kocha. kradnie, szanuje”, „IO”, „Inni ludzie”, „Nina” czy „Prime Time” - Paulina Krajnik.

17.10.2022 - O scenariopisarstwie / wstęp wolny / godz.19:00

Dobra historia to podstawa. Wszystko zaczyna się od scenariusza, ale czy zawsze o tym pamiętamy? Jak (i gdzie) się tego nauczyć? Czy scenarzyści mają wpływ na historię po postawieniu ostatniej kropki? Jak się pracuje w duecie, a jak solo? Czym się różni pisanie scenariusza filmu dla młodych widzów, od pisania dla dorosłych? Na te i wiele innych pytań odpowie nasz Gość, nagrodzony na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni za scenariusz do filmu „Hiacynt” - Marcin Ciastoń.

24.10.2022 - O scenografii / wstęp wolny / godz.19:00

Zimne mieszkanie fitness influencerki, Walia we Wrocławiu i zamknięty, choć rozkwitający wyobraźnią świat bliźniaczek June i Jennifer GIbbons, stary wałbrzyski dom bohaterki „Ciemno, prawie noc” - jak się buduje (z naciskiem na buduje) nowe światy na hali i w lokacjach? Z kim najbliżej współpracuje pion scenograficzny? Jak się trafia do tego zawodu? Między innymi o tym porozmawiamy ze scenografką filmów „The Silent Twins”, „Sweat” czy „Moje wspaniałe życie” - Jagną Dobesz. 

Prowadząca: Katarzyna Borowiecka

Dziennikarka (głównie) filmowa. W Trójce prowadziła między innymi nagrodzoną  MediaTORem audycję ABCpopkultury. W Canal+ prowadziła magazyn Aktualności Filmowe. Teraz w Radiu 357 prowadzi autorską filmową audycję Ekranizacja. W chwilach wolnych od pracy chodzi do kina. W chwilach wolnych od kina - czyta komiksy.

 

Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy, Aleje Ujazdowskie 20, godz. 19:00 - wstęp wolny

 

Patronat medialny:

 

 

Autor:
wróć do listy